Будинок та комунальні послугиПостачання теплової енергії та гарячої водиКиїв та міська влада
Загальний борг населення Києва за спожиті послуги централізованого опалення та гарячого водопостачання на сьогодні складає 6,5 млрд грн. Загалом у столиці налічується понад 100 тис. квартир, мешканці або власники яких не здійснили жодної оплати за опалення протягом минулого опалювального сезону. Рівень оплати за послуги безпосередньо впливає на технічну й кадрову спроможність теплопостачальних підприємств, тому до системних боржників комунальне підприємство «Київтеплоенерго» змушене застосовувати штрафні санкції та позиватися до суду. Про це сьогодні, 18 серпня, під час пресбрифінгу в пресцентрі «Київінформ» повідомив директор структурного підрозділу «Енергозбут» КП «Київтеплоенерго» Костянтин Лопатін.
Він зазначив, що в Києві ситуація із заборгованістю за опалення та гаряче водопостачання лишається складною. За понад чотири місяці після завершення опалювального сезону борг киян скоротився лише на 7%. Наразі він становить 6,5 млрд грн, з них 3,7 млрд грн – за опалення та 2,8 млрд грн – за гаряче водопостачання.
«Близько 150 тис. клієнтів «Київтеплоенерго» є системними боржниками, які свідомо ігнорують платіжки й вимогу закону щодо оплати послуг. Більше, ніж пів року ці клієнти не зробили жодного платежу за опалення і не звернулись за консультацією чи допомогою. Ще 106 тис. клієнтів – жодного разу не платили за тепло з жовтня минулого року.
«Парадоксальним є те, що такими «хронічними» боржниками, зазвичай, виявляються власники елітної нерухомості або й кількох квартир у центральних районах Києва. Так, власник квартири на бульв. Лесі Українки, 7-А (180 м2) за 7 років не здійснив жодної оплати за тепло. А на вул. Золотоустівській, 50 (164 м2) – понад 5 років», – навів приклади Костянтин Лопатін.
У «Київтеплоенерго» підкреслюють: навмисна несплата рахунків та накопичення боргів шкодить і клієнтам, і самому підприємству, яке змушене стимулювати розрахуватись за отримані послуги.
«Ми застосовуємо всі передбачені й доступні нам методи діалогу з клієнтами: інформування, нагадування, автодозвони, повідомлення у платіжках та особистих кабінетах тощо. Якщо ж лояльна комунікація не переконує боржників, ми змушені вдаватись до штрафних санкцій та передавати справу до суду. «Київтеплоенерго» посилено готується до наступного опалювального сезону, вже виконавши основний фронт робіт – ремонт і тестування мереж та обладнання, виконаний колосальний обсяг заходів з відновлення енергетики після ворожих атак, має й надалі забезпечувати стабільну оплату праці енергетиків. «Київтеплоенерго» посилено готується до наступного опалювального сезону. Уже виконані основні роботи з ремонту й тестування мереж та обладнання, проведений значний обсяг робіт із відновлення енергетики після ворожих атак. Крім того, підприємство має й надалі забезпечувати стабільну оплату праці енергетиків», – зазначив Костянтин Лопатін.
У «Київтеплоенерго» назвали найбільших боржників, які винні понад пів мільйона гривень. Власник елітної квартири площею 168 м2 у ЖК «Паркове місто» (вул. Вишгородська, 44/1-Б) заборгував 542 тис. грн. Власник житла преміум-класу на Оболоні площею 158 м2 на вул. Левка Лук’яненка, 21 має борг 507 тис. грн. А власник квартири 135 м2 у новобудові в Шевченківському районі (вул. Татарська, 27/4) заборгував 505 тис. грн.
Костянтин Лопатін наголосив, що наслідками в такому випадку для споживача буде примусове стягнення боргу через суд, а також збільшення суми, яку зрештою треба виплатити. Так, додаються штрафні санкції, оплата судових витрат, виконавчого збору тощо.
«Щоб врегулювати заборгованість, клієнт спочатку має перевірити показання лічильників й звірити нарахування. Якщо тривалий час показання квартирного приладу обліку не передавались, то нарахування не припиняються – вони проводяться згідно з урядовою методикою № 315 на основі даних загальнобудинкового лічильника. Якщо борг все ж є, треба його сплатити або реструктурувати, не доводячи справу до суду», – зазначив Костянтин Лопатін.
Реструктуризація передбачає добровільне врегулювання суми заборгованості, сплату рівними частинами протягом певного часу без додаткових штрафних санкцій, пені та іншого. Це допоможе уникнути судової тяганини та додаткових витрат. У разі розстрочення боргу переплата та штрафні санкції складуть 0%. Щоб підписати договір реструктуризації, необхідно звернутись до Центру комунального сервісу: онлайн або до найближчого сервісного центру.